Grupul Rompetrol vrea ca in urmatorii cinci ani de zile sa ajunga la o cifra de afaceri de 30-40 miliarde dolari prin achizitii agresive in special in Vestul Europei, a declarat joi, vicepresedintele de retail Rompetrol, Eric Kish, citat de NewsIn.
Prezent la deschiderea primei statii din Sofia care beneficiaza de conceptul Hey ( magazin, restaurant si punct de internet), oficialul Rompetrol a anuntat ca grupul vrea sa-si majoreze cota pe piata de retail din Bulgaria de la 12 %, in prezent, la 20 %, in maxim trei ani de zile.
Vicepresedintele de retail Rompetrol a anuntat ca pentru acest an grupul tinteste o cifra de afaceri de sapte miliarde dolari, iar pentru urmatorii 3-5 ani o cifra de circa 30-40 miliarde dolari, lucru care necesita achizitii strategice. Kish a mentionat implicarea Rompetrol in procesul de privatizare a companiei NIS din Serbia si a indicat vestul Europei ca tinta pentru viitoarele achizitii.
Fara a preciza o cifra exacta, Eric Kish a spus ca Rompetrol va aloca miliarde de dolari pentru aceste achizitii
"Dupa tranzactia cu KazMunaiGaz (KMG) banii pentru achizitii nu mai sunt o problema. Ambii actionari si-au declarat sustinerea pentru aceasta politica de achizitii foarte agresiva", a spus Kish, citat de NewsIn.
Pe piata bulgara, Rompetrol detine o cota de piata de 12%, intentia grupului petrolier fiind ca in cel mult trei ani de zile, compania sa ajunga la o cota de piata de 20%.
"In Bulgaria estimam ca pana la sfarsitul anului sa avem 25 de statii proprii si 60 de francize. Compania Rompetrol are o retea regionala de aproximativ 650 de statii si urmeaza ca in urmatorii trei ani sa opereze peste 2.500 de benzinarii", a precizat Kish.
Rompetrol Bulgaria a fost infiintata in 2003. Din 2005, Rompetrol Bulgaria a initiat un program agresiv de dezvoltare si a operatiuni