De mult timp, berlina sportivă este apanajul constructorilor auto germani, lideri ai segmentului, prin modele premium sau prin cele de clasă medie. În ultimul timp, japonezii au început să
De mult timp, berlina sportivă este apanajul constructorilor auto germani, lideri ai segmentului, prin modele premium sau prin cele de clasă medie. În ultimul timp, japonezii au început să guste din acest "tort", modele precum Honda Acoord sau Mazda 6 MPS concurând cu succes rivalele teutone. Chiar dacă actuala serie 6 de la
Mazda va fi înlocuită, desenul caroseriei cu greu îşi arată vârsta. Varianta supersportivă, MPS, este o dovadă că japonezii se pricep să facă şi maşini frumoase, nu doar practice şi fiabile. Puţini constructori auto pot să facă această mişcare, care să se bucure şi de succes.
Exteriorul are tot ce-i trebuie pentru a ieşi în evidenţă şi a se distanţa de variantele normale. Jantele de 15 inch cu spiţe din aliaj uşor, grila faţă şi spoilerul spate fac din Mazda 6 MPS o maşină pe cât de performantă, pe atât de frumoasă. Din orice unghi ai privi 6 MPS, acesta respiră sportivitate, însă nu una care să deranjeze ochiul, pentru că nimic nu pare a fi forţat şi în plus.
Unii ar spune că transformarea, faţă de varianta de serie, este sesizată doar de cunoscătorii mărcii. Şi totuşi, nu este aşa.
Când intri în Mazda 6, simţi că ai sentimentul unei limuzine din clasa premium, iar primul lucru pozitiv ce îl constaţi este poziţia de condus, cât se poate de confortabilă, ajutată de multiplele reglaje electrice ale scaunului şi coloanei de volan. Este aproape imposibil să nu-ţi găseşti poziţia ideală într-o Mazda 6, indiferent că este varianta de serie sau cea sport.
Dezavantaj: consum mare de carburant
Panoul de bord continuă aspectul sportiv general al maşinii, iar materialele de calitate, precum volanul şi schimbătorul de viteze