Gabriela Lungu, invitata Live Wall-Street din aceasta saptamana, a fost vreme de patru ani Managing Director al companiei Ogilvy PR. In octombrie anul trecut, a fondat The Practice, agentie ce va depasi pragul de jumatate de milion de euro pana la sfarsitul anului. Pentru Gabriela Lungu, PR-ul inseamna pasiune, actiune si �condei�.
Sorin Toader: Care sunt diferentele intre administrarea unei companii mari, ca Ogilvy PR si o companie de talie mai mica, asa cum e The Practice?
Gabriela Lungu: The Practice a fost o companie mica… vreo 2-3 luni. Azi suntem deja o echipa de 10 oameni (exact cat era si echipa Ogilvy PR la plecarea mea din companie) si avem un portofoliu impresionant de clienti - chiar si pentru o companie cu vechime, cu atat mai mult pentru o firma care nu a implinit inca 1 an de activitate. Lucram pe contracte permanente pentru clienti cu renume (din domenii dificile si industrii competitive) precum Mol Petroleum Products, Carpatcement Holding, SAP Romania, Abbott Laboratories, GE Money, Brailact/Brenac, Plaza Centers/Casa Radio etc. Suntem pe profit din luna martie, iar la finalul anului estimam ca cifra de afaceri va depasi simtitor pragul de jumatate de milion euro (destul de aproape de cifra de afaceri a Ogilvy PR pentru 2006).
Toate aceste date ne situeaza clar in primul esalon de companii de pe piata – si nu printre companiile mici.
Diferente intre administrarea The Practice si cea a Ogilvy PR exista. Dar nu de tip companie mare/mica, ci de tip local/international.
Am descoperit avantajele independentei. Ca jucator local imi pot alege modelul de business care se potriveste cel mai bine cu obiectivele mele, pot reactiona mai rapid la oportunitatile din piata pentru ca procesul deciziei e mai scurt, pot dovedi mai mult curaj in actiuni pentru ca imi pot asuma riscuri mai mari (nu e decat propria piele in joc, nu si a a