Ruta Timisoara-Craiova este una dintre variantele studiului de fezabilitate pentru constructia liniei feroviare de mare viteza, de pe lista investitiilor din 2008, a anuntat, joi ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, adaugand ca singura problema ar fi modalitatea de finantare a proiectului.
"In 2008 vom introduce pe lista investitiilor realizarea unui studiu de fezabilitate pentru realizarea liniei feroviare de mare viteza. Studiul ne va spune care va fi traseul optim, dar una din variante este Timisoara-Craiova.
Practic, linia ar putea trece prin defileul Jiului, in zona DN 6, apoi traseul va continua in zona de campie", a explicat ministrul Transporturilor.
"Pentru a introduce TGV-uri(trenurile de mare viteza) exista posibilitatea obtinerii fondurilor europene, insa acest lucru se va intampla dupa 2013. Incercam sa identificam alte surse de finantare", a mai spus Ludovic Orban.
Constructia unei linii de mare viteza, ce va sigura legatura cu reteaua feroviara similara europeana, este necesara in contextul in care exista propuneri pentru un proiect asemanator pe ruta Viena-Budapesta.
Ruta Timisoara-Craiova este una dintre variantele studiului de fezabilitate pentru constructia liniei feroviare de mare viteza, de pe lista investitiilor din 2008, a anuntat, joi ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, adaugand ca singura problema ar fi modalitatea de finantare a proiectului.
"In 2008 vom introduce pe lista investitiilor realizarea unui studiu de fezabilitate pentru realizarea liniei feroviare de mare viteza. Studiul ne va spune care va fi traseul optim, dar una din variante este Timisoara-Craiova.
Practic, linia ar putea trece prin defileul Jiului, in zona DN 6, apoi traseul va continua in zona de campie", a explicat ministrul Transporturilor.
"Pentru a introduce