Leonardo, retailer international de incaltaminte cu sediul in Oradea, a realizat pe primele sase luni ale anului o cifra de afaceri de peste 54,6 milioane de euro (184 mil. lei), in crestere cu 85% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
In aceeasi perioada a anului, profitul net al companiei a crescut cu 25%, de la 2,8 mil. euro (10,16 mil. lei) la 3,6 mil. euro (12,12 mil. lei).
"Cresterea puternica se datoreaza atat extinderii retelei de magazine, cat si politicilor comerciale care au determinat evolutia pozitiva a vanzarilor in fiecare punct de lucru", a declarat pentru ZF Transilvania Gratian Ivan, director comercial al Leonardo.
Potrivit acestuia, pana la sfarsitul acestui an, Leonardo va opera 150 de unitati in Romania, 45 in Ungaria si 2 in Bulgaria, acesta insemnand ca in urmatoarele luni compania va mai deschide 30 de unitati pe piata locala si 5 in Ungaria.
Compania si-a bugetat pentru acest an o cifra de afaceri de 120 mil. euro, in crestere cu 70% fata de anul trecut. Aceasta cifra include doar afacerile din Romania, in timp ce pentru Ungaria compania estimeaza o cifra de afaceri de 15 milioane de euro, iar pentru Bulgaria 2 milioane de euro. In 2006, magazinele din Ungaria au generat o cifra de afaceri de 11,2 milioane de euro, in timp ce piata bulgara, pe care compania este prezenta din luna august a anului trecut, a generat o cifra de afaceri de un milion de euro. Grupul de firme Leonardo include, pe langa Leonardo SRL si Leonardo Hungary KFT si firma Leonardo Design - producatoare de mobilier comercial si amenajari interioare. Leonardo SRL si Leonardo Hungary KFT realizeaza 99% din vanzarile grupului.
O alta strategie a companiei pentru 2006 vizeaza dezvoltarea unei retele de magazine in sistem franciza, decizia de abordare a acestui sistem fiind, potrivit conducerii, o evolutie fireasca a businessului Leonardo. Po