Investiţiile străine şi operaţiunile de comerţ internaţional cresc afacerile firmelor de specialitate. Engleza este, pe lângă o limbă de circulaţie internaţională, şi o afacere. Una Investiţiile străine şi operaţiunile de comerţ internaţional cresc afacerile firmelor de specialitate.
Engleza este, pe lângă o limbă de circulaţie internaţională, şi o afacere. Una chiar foarte profitabilă. În ultima perioadă, companiile specializate în predarea limbilor străine au tot mai mulţi clienţi, proveniţi mai ales din rândul oamenilor de afaceri. Prin urmare, şi încasările au început să crească pe măsură.
După o analiză proprie pe baza datelor disponibile la Registrul Comerţului ale celor aproape 100 de firme care au ca obiect de activitate predarea de limbi străine, specialiştii din domeniu au calculat o piaţă de aproximativ cinci milioane de euro.
"În primele opt luni ale anului în curs, am înregistrat o cifră de afaceri de peste 730.000 de euro, cu 45% mai mult decât în perioada similară a anului 2006," spune Mihai Gânj, director pentru România al reţelei International House. El estimează că, pentru acest an, cifra de afaceri va depăşi un milion de euro.
Engleza de afaceri reprezintă circa 75% din totalul încasărilor, principalii clienţi fiind companiile multinaţionale. Cererea tot mai mare este generată de investiţiile străine şi operaţiunile de comerţ internaţional. "Aproape 70% din cursuri sunt cele organizate de companii, iar 65% sunt de limbă engleză", arată şi Delia Rădulescu, director de studii al centrului The Echo.
Extinderea în ţară, tot mai agresivă
International House a deschis al doilea centru în Braşov, iar pentru anul viitor intenţionează să deschidă centre şi în Ploieşti şi Iaşi. Compania este prezentă în 40 de ţări, prin 120 de centre. O altă companie a cărei afacere este tot mai prosperă, şcoala de limbi stră