Operatorii români şi bulgari din turism se bat în oferte şi declaraţii pentru a atrage cât mai mulţi clienţi în vara anului 2008. Lupta pentru piaţa potenţială reprezentată de cele Operatorii români şi bulgari din turism se bat în oferte şi declaraţii pentru a atrage cât mai mulţi clienţi în vara anului 2008.
Lupta pentru piaţa potenţială reprezentată de cele câteva sute de mii de turişti români care-şi
vor petrece concediul anul viitor pe litoralul Mării Negre, într-una din staţiunile româneşti sau bulgăreşti, dă semne de exacerbare încă de pe acum. Bulgarii au început deja ofensiva, printr-un marketing ofensiv care implică declaraţii, promoţii şi oferte speciale pentru extrasezon. Patronatele româneşti din turism s-au unit şi vor să promoveze litoralul "pe o singură voce".
Imediat după încheierea sezonului estival, presa bulgară, care a citat Agenţia de Stat pentru Turism de la Sofia, a anunţat că peste jumătate de milion de români şi-au petrecut vacanţele în staţiuni precum Nisipurile de Aur şi Albena.
Număr în creştere cu 120% faţă de anul trecut. Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) susţine însă că aceste date sunt exagerate şi că în statisticile bulgarilor sunt cuprinşi şi cei care doar au tranzitat Bulgaria, în drum spre Grecia sau Turcia, sau cei care au mers pur şi simplu la shopping.
"Din datele noastre reise că pe litoralul bulgăresc şi-au petrecut concediul peste 200.000 de români, şi nicidecum 540.000 de persoane, aşa cum anunţă bulgarii", a declarat, pentru "Adevărul", Traian Bădulescu, purtătorul de cuvânt al ANAT. La capitolul tarife, bătălia pare să fie şi mai acută. Operatorii autohtoni de turism declară la unison că se aşteaptă la o creştere a preţurilor pentru staţiunile bulgăreşti în vârf de sezon cu până la 5% faţă de nivelul din acest an.
Marketingul contraatacă
Aceasta după ce