După zece luni de la intrarea in vigoare a Codului Rutier, comisarul-şef Gino Boşman, şeful interimar al Direcţiei Poliţiei Rutiere, face bilanţul. Concluzia? "Ne lăudăm" cu o circulaţie de coşmar.Â
După zece luni de la intrarea in vigoare a Codului Rutier, comisarul-şef Gino Boşman, şeful interimar al Direcţiei Poliţiei Rutiere, face bilanţul. Concluzia? "Ne lăudăm" cu o circulaţie de coşmar. Â
După aproape zece luni de la intrarea in vigoare a Codului Rutier, comisarul-şef Gino Boşman, şeful interimar al Direcţiei Poliţiei Rutiere face bilanţul. Concluzia? "Ne lăudăm" cu o circulaţie de coşmar. Dăm cu flit amenzilor. Incălcăm legile ori de căte ori avem ocazia. In trafic, cei 700 de agenţi de circulaţie din Capitală au devenit practic neputincioşi. Pe şoselele din Romănia se moare pe capete. Să fi fost Codul Rutier o mare ţeapă?!     Â
Jurnalul Naţional: Au trecut zece luni de la implementarea Codului Rutier. Haideţi să facem un mic bilanţ. Dacă tragem linie, ce rezultă? Care sunt roadele?
Gino BoŞman: Ne-am pus mari speranţe in ideea că normele legale introduse la 1 decembrie 2007 aveau să schimbe in bine nivelul siguranţei rutiere. Vreo două luni am avut semnale pozitive cum că participanţii la trafic au inţeles intr-o mai mare măsură regulile de circulaţie. Din păcate, acest efect a fost unul de moment. Ceea ce s-a intămplat insă lunile următoare şi s-a accentuat in perioada sezonului estival a fost o degradare accentuată a nivelului siguranţei rutiere. Evident că analizele pe care le-am făcut asupra fenomenului ne-au arătat că avem de-a face cu o intensificare fără precedent a circulaţiei rutiere şi mergănd mai in adăncimea fenomenului am observat că principala cauză a intensificării traficului este legată de aderarea Romăniei la UE. Dacă inainte de 1 ianuarie 2007 regimul era mult mai restrictiv, acu