Cele mai multe produse nealimentare pentru care au fost depuse plângeri la Oficiile pentru Protecţia Consumatorului sunt telefoanele mobile şi produsele vândute la televizor Telefonul
Cele mai multe produse nealimentare pentru care au fost depuse plângeri la Oficiile pentru Protecţia Consumatorului sunt telefoanele mobile şi produsele vândute la televizor
Telefonul mobil este pe primul loc în topul reclamaţiilor către OPC. Ba softul nu este bun, bateria ţine mai puţin decât e specificat în contract, fie service-ul l-a scos din garanţie pe cumpărător. Şi aragazele, şi televizoarele se află printre produsele de care se plâng românii.
În primele opt luni ale acestui an, la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului s-au înregistrat 28.238 de reclamaţii, din care 30% au fost pe produse nealimentare.
Mulţi cumpărători s-au lăsat seduşi de charisma prezentatorilor de emisiuni teleshopping. Aşa au ajuns să cumpere produsele care le-au fost "vândute" într-o formă foarte atractivă pentru ca mai apoi să regrete că au făcut-o.
"Ţine de cultura tehnică a fiecărui om dacă el cumpără produse de la televizor. Trebuie să acordăm o mai mare atenţie la produsele care se vând la televizor faţă de cele cumpărate din supermarket. Sau cel puţin tot atâta atenţie", ne-a declarat Stelică Nicula, şef serviciu produse nealimentare din cadrul Autorităţii pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC).
Telefoanele mobile, televizoarele, aragazele, instalaţiile de aer condiţionat, tâmplăria de termopan, dar şi produsele comercializate prin sistemul teleshopping fac obiectul sesizărilor primite de ANPC în fiecare lună.
Alo? Nu mai am ton
Cele mai frecvente plângeri către Departamentul nealimentare al Autorităţii pentru Protecţia Consumatorilor sunt cele legate de problemele întâlnite la telefoanele mobile (softul, bateria care ţine mai puţ