Cazut in lupta, Old Shatterhand a ajuns printre indieni. Desi trebuia pus la stalpul caznelor, curajul si forta lui i-au adus nu numai salvarea, ci si prietenia lui Winettou, tanara capetenie a apasilor. El s-a oferit sa ii devina profesor in arta furisatului, in citirea urmelor si altele. In afara de practica in savana, pentru aceste arte, cel mai bun antrenament este jocul de bridge. Si astfel, intr-o seara, la focul de tabara, Winettou s-a asezat in Sud, Old Shatterhand in Vest, fiecare cu un partener abil, ales din sfatul batranilor apasi, si s-au impartit cartile.
Dupa un pas de la Pana de Vultur din din Nord, Talpa-Iute in Est deschide cu 2 caro, adica semibaraj cu sase carti. Winettou, in Sud, liciteaza 2 cupe. Old Shatterhand, in Vest, sustine caroul iar Nord se baga in lupta cu 3 cupe care raman contractul final.
Atacul de Valet de caro al ucenicului alb ramane castigator.
- Ce va continua acum fratele meu palid? intreba Winettou.
- Cartea partenerului si fratelui meu rosu e citita, raspunse Old Shatterhand tragand din calumetul pacii. El are sase tobe cu As-Dama. Voi continua cu 10 de caro, luat de partener cu Dama sau Asul. Fie va intoarce singleton de pica sa ii dau un tai, fie imi da un caro la tai si poate are si As de trefla.
Winettou clatina nemultumit din cap.
- Marele Spirit trebuie sa mai ascuta mintea supusilor sai albi! Daca partenerul tau nu are As de trefa, care e la mine, acest joc de rutina e sortit pierzaniei. Daca ai avea Dama in doi de caro, pe acest 10 de caro luat cu Asul sau Dama de fratele tau Est, returul sau de caro ar promova o levata de atu. Dar asa? E clar ca voi taia cu mare si am estul veniri pentru dublul impas de pica. Vei face doat doua carale, As de pica si o trefla. E limpede ca trebuie sa dezgropi spada cea neagra! Dar cu care pica sa incepi?
- Cu Asul! sari Old Shatterhand. D