Fundatia Freedom House România, cu sprijinul Ambasadei SUA la Bucuresti, si în colaborare cu Editura Humanitas a lansat joi, 27 septembrie, "Ghidul managerului de presa". Lucrarea este semnata de mai multi specialisti în presa româneasca si se adreseaza deopotriva managerilor de presa, ziaristilor, studentilor la jurnalistica, oamenilor care lucreaza în advertising si relatii publice. Volumul cuprinde opt capitole care abordeaza fiecare aspecte esentiale si relevante privitoare la ce înseamna presa în România de azi, cum ar fi – strategia, bazele de date si rolul lor în strategia întreprinderii de presa, drepturile de autor, designul de ziar si importanta sa, elemente de marketing, vânzarile de publicitate, auditul de tiraj si audienta publicatiilor. Lucrarea se remarca în primul rând prin faptul ca abordeaza aspecte actuale, la zi, ale presei din România, probleme identificate de-a lungul câtorva ani, perioada în care Fundatia Freedom House s-a implicat activ în sustinerea presei românesti, prin diverse programe, de sustenabilitate si de profesionalizare a presei, în special a celei locale. De altfel, si acest volum a fost realizat prin programul "O presa locala mai puternica" (A More Powerful Local Media). "Ghidul managerului de presa" are un pret de coperta de 23 lei si va putea fi achizitionat în curând din librariile din întreaga tara. Lansarea oficiala a volumului, care a avut loc la Centrul Cultural American din Bucuresti, s-a bucurat, pe lânga prezenta tuturor autorilor, si de cea a ambasadorului Statelor Unite ale Americii, Excelenta Sa Nicholos F. Taubman. Acesta a subliniat importanta existentei unei prese libere, în vederea apararii valorilor democratiei si a insistat asupra necesitatii de a investi în profesionalizarea celor care lucreaza în media. Pentru ca nu poate fi vorba de presa libera numai în conditiile în care întreprinderea de presa este s