Istoria comunismului povestită pentru bolnavii mintal, de Matei Vişniec , intră in repertoriul Teatrul Naţional din Bucureşti (TNB), la Sala Atelier. Piesa lui Vişniec a fost pus in scenă de Florin Fătulescu, cel care a prezentat in premieră mondială piesa, in 2000, la Los Angeles, a obţinut premiul Maddy pentru regie, iar apoi a dus spectacolul la marele Festival de la Edinburgh din 2006.
Istoria comunismului povestită pentru bolnavii mintal, de Matei Vişniec , intră in repertoriul Teatrul Naţional din Bucureşti (TNB), la Sala Atelier. Piesa lui Vişniec a fost pus in scenă de Florin Fătulescu, cel care a prezentat in premieră mondială piesa, in 2000, la Los Angeles, a obţinut premiul Maddy pentru regie, iar apoi a dus spectacolul la marele Festival de la Edinburgh din 2006.
UTOPIA. La premiera de sămbătă seară, de la TNB, au fost prezenţi atăt dramaturgul stabilit in Franţa, Matei Vişniec, căt şi regizorul Florin Fătulescu, care trăieşte din 1987 in Statele Unite. Istoria comunismului povestită pentru bolnavii mintaleste, de fapt, spectacolul unor creatori romăni care au plecat din ţară in acelaşi timp, in ultimii ani ai comunismului, s-au afirmat in străinătate, iar acum se regăsesc in Romănia, pentru o montare la care e aşteptat mai ales publicul tănăr. Vişniec a scris piesa cu găndul că e nevoie in lumea occidentală de o meditaţie despre forma de utopie numită comunism. Dar la fel de necesară este şi pentru oamenii tineri din Romănia, pentru care ororile din inchisori sau spitale, demagogia şi cenzura ca politică oficială sunt abstracţiuni despre care au citit, eventual, in manuale.
ACTORUL PACIENT. Florin Fătulescu şi Liliana Cenean, autoarea costumelor, au subliniat latura grotescă a reflecţiei pe tema puterii. Această cheie de lectură dă naştere celor mai interesante momente din spectacol, avăndu-i ca protagonişti pe pacienţii Spitalului c