Românii nu mai vor să primească pâine din aceeaşi mână cu care vânzătorul numără banii. Consumatorii ar prefera ca produsele de panificaţie să fie ambalate, mai ales dacă vânzătorii se grăbesc şi nu folosesc mănuşi atunci când le iau de pe raft. Informaţiile fac parte din borderoul campaniei „Vreau pâine curată”, iniţiată de Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor (APC). Costel Stanciu, directorul APC, spune că românii au fost foarte receptivi la campanie, deşi a trecut un an de la lansare. Iniţiatorii şi-au propus ca prin acest program să crească atât gradul de informare în rândul consumatorilor, cât şi responsabilitatea producătorilor.
Conform datelor furnizate de asociaţie, produsele de panificaţie şi morărit încă sunt în mare parte necalitative şi neigienice. Astfel, există pe piaţă pâine neagră fără făină neagră, gramajele nu sunt respectate, iar condiţiile de depozitare sunt de multe ori improprii. În plus, producătorii folosesc adaosuri care scad valoarea nutriţională sau afectează sănătatea. Iniţiatorii campaniei vor să elimine evaziunea fiscală din domeniu şi să reducă TVA-ul la 9 procente. Campania se derulează pe trei planuri: protecţia consumatorilor, sprijinirea şi monitorizarea autorităţilor şi susţinerea industriei din domeniu. Partenerii APC pentru aceast proiect sunt PRO ALIM SAN, Casa Europei şi Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale. (E.H.)
Românii nu mai vor să primească pâine din aceeaşi mână cu care vânzătorul numără banii. Consumatorii ar prefera ca produsele de panificaţie să fie ambalate, mai ales dacă vânzătorii se grăbesc şi nu folosesc mănuşi atunci când le iau de pe raft. Informaţiile fac parte din borderoul campaniei „Vreau pâine curată”, iniţiată de Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor (APC). Costel Stanciu, directorul APC, spune că românii au fost foarte receptivi la campanie, deşi a trecut un an de la lans