Supranumite „afacerea secolului“, pensiile private obligatorii aduc beneficii substantiale nu doar administratorilor, ci si agentilor de marketing care incheie contracte de pensii private.
Aproximativ 100.000 de oameni au posibilitatea sa isi rotunjeasca veniturile din postura de agent al unuia dintre cele 17 fonduri autorizate sa functioneze pe piata pensiilor private obligatorii din Romania. Pe o medie a pietei de 20 de euro per contract, comisioanele totale ar putea reprezenta aproximativ 72 de milioane de euro.
Cu sisteme de remunerare diferite, care variaza in functie de numarul de clienti atrasi sau de valoarea cotizatiei, administratorii fondurilor de pensii ofera intre 40 de lei si 100 de euro pentru fiecare contract obtinut de agent.
Pentru a putea deveni agent este de ajuns sa aveti studii medii si sa treceti printr-o scurta perioada de training in care firma angajatoare va va invata modelul de functionare a sistemului de pensii, dar si cum sa va convingeti eventualii clienti.
Firmele angajatoare calculeaza „rasplata“ agentilor in trei modalitati diferite. Fie acorda un comision fix (cazul ING sau AVIVA), fie cresc comisionul in functie de numarul de contracte incheiate (cazul OTP, Generali, Allianz sau Interamerican), fie modifica suma in functie de valoarea contractului (cazul AIG).
La Allianz-Tiriac Pensii Private, comisionul creste dupa depasirea unui anumit numar de contracte. Astfel, daca agentul vinde 10 contracte primeste 85 de lei pentru fiecare contract. Intre 11 si 30 de contracte va primi 100 de lei pe contract, intre 31 si 100 de contracte primeste 125 de lei pe contract, iar la peste 100 de contracte vindute, suma este de 140 de lei pe contract.
La AIG Fond de Pensii insa comisionul agentului variaza in functie de valoarea contractului. Pentru salariati cu venituri de pina