Pe fondul creşterii sectorului imobiliar, tot mai multe companii străine sunt interesate de piaţa autohtonă de profil. În condiţiile unui deficit estimat la un milion de locuinţe în Pe fondul creşterii sectorului imobiliar, tot mai multe companii străine sunt interesate de piaţa autohtonă de profil.
În condiţiile unui deficit estimat la un milion de locuinţe în România, producătorii de obiecte sanitare au decis să profite de această oportunitate şi să investească pe piaţa românească, mizând pe nevoia uriaşă de obiecte sanitare şi pe creşterea substanţială a sectorului.
Compania spaniolă Roca şi-a anunţat oficial intrarea pe piaţa românească, în urma preluării de la grupul austriac Lasselsberger a diviziei de obiecte sanitare Cesarom, contra sumei de opt milioane de euro. "Dorim să diversificăm portofoliul de produse fabricate în România şi ne vom axa în special pe vânzarea mărcii Inker pe piaţa românească, care este în curs de dezvoltare, având în vedere necesarul de locuinţe care este estimat la un milion de unităţi locative", a declarat directorul general al Roca Obiecte Sanitare, Juan Jorda.
Primele două mărci propuse de grupul spaniol pentru piaţa românească sunt Inker, pe segmentul economic şi Roca, pe segmentul lux.
"Am preluat cei 375 de angajaţi şi capacitatea de producţie de 500.000 de obiecte sanitare pe an. În acest an, după preluarea fabricii din Bucureşti, am investit 1,5 milioane de euro în dezvoltarea liniei de producţie în vederea creşterii calităţii produselor", a adăugat reprezentatul Roca.
Investiţii de 10-12 milioane de euro în următorii cinci ani
Oficialul companiei spune că Roca şi-a propus, pentru următorii cinci ani, dublarea capacităţii de producţie a fabricii din Bucureşti, în urma unor investiţii de 10-12 milioane de euro.
Astfel, strategia companiei pentru piaţa românească vizează exti