Două companii aeriene se află în plină competiţie pentru lansarea primelor avioane de pasageri ale căror motoare vor folosi biogaz în loc de kerosen. Virgin Atlantic şi Air New Zealand vor ca Două companii aeriene se află în plină competiţie pentru lansarea primelor avioane de pasageri ale căror motoare vor folosi biogaz în loc de kerosen. Virgin Atlantic şi Air New Zealand vor ca în 2008 să lanseze primele "curse comerciale verzi".
Acum vreo două luni, concernul Rolls-Royce şi compania Virgin Atlantic s-au angajat să transforme un avion Boeing 747 în primul avion cu biogaz din lume. Proiectul, care are ca dată finală sfârşitul anului 2008, prevede transformarea unuia dintre cele patru motoare ale avionului astfel încât să poată folosi biogaz în loc de kerosen.
Compania Air New Zealand a ridicat însă ştacheta şi a anunţat că a comandat firmei Boeing un avion care va avea numai biogaz în rezervoare, dar a ţinut să precizeze că primul zbor va fi efectuat fără pasageri.
Noua Zeelandă s-a remarcat de mai multe ori pe plan internaţional anunţând că va impune măsuri de reducere totală a poluării şi afirmând că obiectivul actualului guvern este să transforme ţara într-o "zonă 100% verde".
Premierul Rob Fyfe a precizat că se vor face investiţii în noi tehnologii, în colaborare cu mari companii din întreaga lume, şi va urmări personal implementarea acestora în industria neozeelandeză.
Revenind la competiţie, Virgin Atlantic a confirmat ieri că acceptă provocarea şi, din acest moment, cele două firme sunt practic înscrise într-un concurs neoficial de promovare a tehnologiilor verzi.
În ciuda elanului cu care industria aviatică pare să îmbrăţişeze biocombustibilii, specialiştii în energii verzi sunt din ce în ce mai sceptici în legătură cu metodele de producere a biogazului. Calculele făcute de specialişti arată că, dacă toate cu