Pănă mai ieri, marketingul global al telefoanelor mobile işi impărţea rapoartele intre vănzări de terminale cu cameră foto, smartphones/PDA, 3G, "walkman" etc. in funcţie de tendinţele şi evoluţia pieţei. Iată că din acest an işi face loc in clasamente şi celularul cu touchscreen, chiar dacă această tehnologie are vechime printre terminale.
Apariţia unor modele precum iPhone, LG Prada, HTC Touch, Samsung F700, Sony Ericsson M600 sau P1 a trasat clar un nou business in domeniu. Raportul ABI Research estimează peste 100 de milioane de terminale touchscreen văndute in acest an şi 500 de milioane in 2012. Dar nu numai producătorii au de căştigat in această afacere. Operatorii mobili vor beneficia (şi) de pe urma "interfeţelor intuitive". Acesul utilizatorilor la diverse aplicaţii şi servicii poate să ducă la un ARPU (venit mediu pe utilizator) mai mare, sunt de părere analiştii ABI.
Cu un marketing agresiv şi cu brandul iPod ca standard, modelul iPhone de la Apple perpeleşte dorinţele digitale a milioane de oameni. Peste 1 milion de terminale văndute in SUA, in timp ce europenii aşteaptă luna noiembrie pentru lansările din Marea Britanie (O2), Germania (T-mobile) şi Franţa (Orange). Şi toată lumea se aşteaptă ca lanţul distribuţiei să se extindă mai intăi prin filialele operatorilor.
Pănă mai ieri, marketingul global al telefoanelor mobile işi impărţea rapoartele intre vănzări de terminale cu cameră foto, smartphones/PDA, 3G, "walkman" etc. in funcţie de tendinţele şi evoluţia pieţei. Iată că din acest an işi face loc in clasamente şi celularul cu touchscreen, chiar dacă această tehnologie are vechime printre terminale.
Apariţia unor modele precum iPhone, LG Prada, HTC Touch, Samsung F700, Sony Ericsson M600 sau P1 a trasat clar un nou business in domeniu. Raportul ABI Research estimează peste 100 de milioane de termi