Starea proasta a infrastructurii din Romania si costurile in crestere determina o mare parte dintre companiile de curierat din Romania sa ia in considerare o marire a preturilor cu circa 10% in perioada urmatoare.
"Preturile vor creste cu circa 10%-20% in special datorita costurilor mai mari cu forta de munca si a traficului din Bucuresti, care scade productivitatea. Trebuie sa tinem cont ca Bucurestiul genereaza circa jumatate din volumul de curierat la nivel national", a spus Octavian Badescu, secretar general al Asociatiei Operatorilor de Curierat din Romania.
Badescu apreciaza ca in Ungaria preturile sunt usor mai ridicate decat in Romania, spre deosebire de Bulgaria unde sunt mai scazute, dar tendinta este tot de crestere.
"Ungaria are tarife mai mari in conditiile in care suprafata ei este la jumatate fata de cea a Romaniei, relieful este plat iar infrastructura rutiera net superioara, iar factori care se traduc in costuri de transport sunt sensibil mai mici. Bulgaria, pe de alta parte, calca pe urmele Romaniei si din acest punct de vedere, iar problematicile cu care se confrunta piata sunt relativ similare, intensificarea concurentei, scaderea profitabilitatii si criza fortei de munca care se manifesta in special in orasele mari", adauga Badescu.
Costurile cu forta de munca, starea drumurilor din Romania, cresterea pretului combustibilului, precum si nivelul ridicat al investitiilor determina compania Curiero, unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata locala, sa mareasca tarifele in luna octombrie cu peste 10%.
"Curiero a decis ca sa majoreze tarifele pentru serviciul de curierat rapid cu expediere in 24 de ore. Cresterea tarifelor intre 10 si 30% pentru clientii actuali nu se va realiza insa uniform, ci particularizat pentru fiecare client, in functie de volumele individuale de expedieri", spune Bogdan Carcu, presed