Daca europenii sunt amatori de reality-show-uri, japonezii prefera divertismentul, iar cei din America de Sud, telenovelele si fotbalul.
Reality-show-urile si serialele TV sunt preferate intre programele de televiziune ale posturilor europene. Chinezii se dau in vant dupa filmele nationale, dar si dupa cele facute de vecinii lor din Coreea de Sud sau Japonia. In America de Sud, telenovela si fotbalul au pus stapanire pe micul ecran, conform unei analize AFP, care nu se refera si la America, cea mai mare piata TV.
Cu mici exceptii, televiziunile europene ofera publicului cam acelasi tip de programe, cu adaptarile locale de rigoare. Nemtii devoreaza emisiunile gastronomice si docudramele, dar si serialul politist „Krimi”.
Italienii sunt mari amatori de fotbal si de emisiuni de gen, iar polonezii se remarca prin modul de traducere a filmelor, gen Irina Margareta Nistor: dublate de o singura voce, care traduce si interpreteaza in acelasi timp.
America de Sud e una dintre cele mai vii piete de televiziune. Pe langa clasicele telenovele, pe care nu le concureaza decat partidele de fotbal, tarile Americii Latine si-au pus imaginatia la incercare, iar rezultatele nu au intarziat sa apara.
In Venezuela, presedintele Hugo Chavez are mare succes cu emisiunea pe care o prezinta, iar in Argentina, fostul star al fostbalului Diego Maradona se simte bine in postura de prezentator de televiziune. Brazilienii au mers si mai departe: acum, ei filmeaza o versiune originala a serialului american „Neveste disperate”.
Japonezii devoreaza serialul difuzat dimineata, dar si... meciurile de baseball, care inca atrag audiente, mai mici insa decat in trecut.
China este sub control foarte strict in ceea ce priveste regimul informatiilor. Totusi, ei se uita cam trei ore pe zi la televizor. In materie de divertisment, ei