Mercury Research şi IMAS vor măsura, pentru prima oară în România, audienţele radio în flux continuu. Până acum, piaţa era măsurată anual în două valuri (primăvara şi toamna) de Mercury Research şi IMAS vor măsura, pentru prima oară în România, audienţele radio în flux continuu. Până acum, piaţa era măsurată anual în două valuri (primăvara şi toamna) de aceleaşi institute.
Noua metodă va favoriza radiourile cu audienţe mici prin diminuarea efectelor campaniilor de marketing, care făceau ca audienţele radiourilor mari să crească în perioadele celor două valuri de măsurare, a declarat Lăcrămioara Loghin, director executiv al Asociaţiei pentru Radio Audienţă (ARA).
Potrivit Lăcrămioarei Loghin, măsurarea în trei valuri, care presupune ca tot timpul anului să existe pe teren operatori de interviu, va stopa sau va diminua efectele campaniilor de marketing care aveau loc în cele două perioade scurte de măsurare: martie-aprilie şi septembrie-octombrie. De asemenea, această metodă mai are ca avantaje posibilitatea de determinare a unei "sezonalităţi în comportamentul de <> , sezonalitate care a fost doar intuită până acum" şi posibilitatea ca fiecare radio să-şi monitorizeze trendul pe piaţă, prin compararea datelor de audienţă pentru fiecare lună a anului.
Eşantionul pe care se vor aplica chestionarele va fi împărţit între Mercury şi IMAS, câte 13.000 de interviuri anual pentru fiecare. În plus, IMAS va pregăti instrumentele de cercetare, va analiza şi pregăti baza de date finală. Potrivit Monicăi Ungureanu, director de Cercetare Media IMAS, primul val de măsurare a audienţelor radio din 2008 se va desfăşura în perioada 7 ianuarie-27 aprilie, cu raportarea datelor de audienţă către membrii ARA pe 9 iunie, urmat de perioadele de intervievare mai-august şi septembrie-decembrie.
Institutele au fost desemnate câştigătoare în urma unei licitaţi