Normele de siguranta din tunelurile din Romania, aflate pe drumurile nationale si europene, sunt practic inexistente. Aceasta situatie dezastruoasa este recunoscuta in expunerea de motive care a stat la baza adoptarii unei legi care impune, dupa aproape 18 ani de democratie, niste norme minime de siguranta in fiecare tunel, norme care ar trebui luate in seama de autoritati. Din datele expuse se da de inteles ca soferii care intra in tunelurile de pe soselele din Romania au foarte mari sanse sa iasa din ele cu picioarele inainte. Si eventual sa apuce sa vada, doar la figurat, luminita de la capatul tunelului. Tunelul care iti cade in cap
"Masurile de siguranta din acest proiect sunt concepute pentru a da posibilitatea celor implicati in incidente rutiere in tuneluri sa se salveze, pentru a da posibilitatea utilizatorilor sa intervina imediat, pentru a preveni aparitia unor consecinte mai grave, pentru a asigura o interventie rapida si eficienta a serviciilor de urgenta care sa protejeze deopotriva viata umana si mediul inconjurator si sa limiteze pierderile materiale". Aceasta este motivatia care a stat la baza adoptarii, in 25 septembrie, a Legii 427/2007, privind cerintele minime de siguranta pentru tuneluri. In expunerea de motive a legii, se sugereaza, ca la momentul de fata, cine intra cu masina in tunel si e implicat intr-un accident e pe cont propriu.
Dar, se pare, nici dupa adoptarea acestei legi oamenii nu trebuie sa isi puna mari sperante in autoritati, pentru ca este vorba doar de niste masuri minime de siguranta si securitate. Citam, din nou, din expunerea de motive: "In vederea mentinerii unui echilibru intre costurile (deloc mici) pe care aceste masuri le implica si necesitatea asigurarii unui nivel minim de siguranta in operare, acest act normativ impune doar acele masuri elementare de siguranta, fara de care utilizarea tunelurilor ar p