Fundatia CONCEPT si Transparency International Romania au lansat o campanie de informare si constientizare a tinerilor din mediul universitar, referitor la fenomenul micii coruptii, care va avea sloganul "Nu lua prima spaga!" si se va derula in perioada octombrie- decembrie 2007. Aceasta campanie se adreseaza tinerilor cu varste cuprinse intre 18 si 30 de ani, din mediul urban, care urmeaza cursurile unei facultati, sau sunt viitori angajati in domenii predispuse micii coruptii, cum sunt sanatatea, justitia, politia si administratia. Se doreste a fi o campanie simpla, iar principala componenta a ei este site-ul www.primaspaga.ro, unde tinerii pot accesa informatii despre fenomenul micii coruptii, site care are si un forum de discutii. Acest site isi propune sa informeze si sa aduca un plus de cunostiinte, sa-i ajute pe tineri sa inteleaga fenomenul, si mai ales sa caute solutii si sa invite la dialog. Programul este adresat tinerilor care nu au fost confruntati cu mita, care care se pot angaja intr- o institutie in care mica coruptie este ceva obisnuit. "Este un subiect ingrate de abordat cu potentialii coruptibili, asa ca am decis ca nu este cazul sa tinem lectii sau sa infieram cu manie aceste practice. O invitatie la o discutie calma este de preferat. De aceea, am ales sa promovam o adresa de web, unde lumea sa vina si sa discute deschis despre acest subiect delicat", a declarat directorul de creatie al companiei, Serban Alexandrescu. De asemenea, directorul Transparency International Romania, Victor Alistar, a afirmat ca, dupa ce ai luat prima spaga este greu sa o refuzi pe a doua, astfel, mica coruptie este mult mai periculoasa decat marea coruptie, deoarece altereaza respectul de sine, nivelul de trai, carierea si devii usor de santajat. El a adaugat ca a fost realizat un clip, care va fi difuzat la radio si la televiziuni, in care tinerii sunt indemnati s