Pe o piata autohtona a zborurilor din ce in ce mai concurentiala, in care unii competitori au flote mai noi de trei ani, Tarom poate supravietui doar daca isi inlocuieste aeronavele vechi cu altele noi, ce au un consum inferior de carburant, afirma Sorin Georgescu, director de marketing al Tarom.
„Pentru a transporta de doua ori mai multi pasageri, o aeronava noua are nevoie doar de putin mai mult carburant decit una veche“, explica diferenta un specialist in aviatie.
Potrivit directorului general adjunct Tanasoiu, vinzarea prin licitatie publica a celor doua aeronave Airbus A310 a fost acceptata in ultima sedinta a Consiliului de Administratie Tarom.
Compania are un client interesat de acestea, dar nu ii dezvaluie identitatea pentru a nu periclita tranzactia. Este cert ca nu e vorba de o linie aeriana, spun ambii directori.
Vinzarea celor doua Airbus A310, proaspat reparate, se va face concomitent cu achizitionarea a „cel putin doua, daca nu patru aeronave in urmatoarele citeva luni“, spune Dragos Tanasoiu. Acesta adauga ca Tarom nu va ramine cu miinile goale dupa vinzarea vechilor avioane.
Pentru a nu iesi in pierdere, Tarom va trebui sa vinda aeronavele la o valoare cel putin egala cu valoarea neamortizata. Nivelul acesteia se stabileste in prezent de INAV, institut de cercetare in aviatie, insa un studiu facut tot de institut, in urma cu doi ani, indica o valoare neamortizata de 27 de milioane de dolari pe bucata.
La acel moment, INAV recomanda un pret de pornire in licitatie de 28 de milioane de dolari, pentru ambele active.
Tarom va opta, cel mai probabil, pentru modelul 737-800 de la Boeing, al carui pret variaza intre 70 si 79 de milioane de dolari pe bucata.
Exceptind patru aeronave noi Airbus A318 (doua fiind receptionate anul trecut, iar altele doua urmind sa vina