Studiourile de la Hollywood incearca sa isi gaseasca publicul pe internet, in programarea bugetelor de marketing, internetul fiind din ce in ce mai apreciat ca un canal eficient de publicitate, informeaza Jurnalul National.
Autorul studiului "Marketingul Digital al Filmului: Atragerea audientei online", analistul eMarketer Paul Verna sustine ca sursele-cheie de venituri care sustin economia Hollywood-ului, incasarile de box office si vanzarile sau inchirierile de DVD-uri si-au atins limita, existand unele voci care sustin ca Hollywood-ul se clatina din aceste motive.
El este de parere ca formula pe care aceasta industrie se baza in atragerea consumatorilor in cinema nu mai este la fel de eficienta ca in trecut. "Exista semnale puternice care sugereaza ca publicul tinta cu varste intre 12 si 24 de ani nu mai raspunde la reclamele din ziare si le ignora si pe cele TV".
Cum Hollywood-ul nu se poate dispensa de acest public, marketing-ul online devine o componenta din ce in ce mai importanta a arsenalului de promovare, in 2006 studiourile cheltuind in medie 3,7% din bugetele de marketing pentru publicitatea pe internet.
Desi acest procent este inca destul de mic, ritmul de crestere a investitiilor in acest domeniu ii determina pe analistii eMarketer sa estimeze ca pana in 2012 aproximativ 11 procente din bugetele de marketing ale studiourilor vor fi investite in acest tip de noi canale media, adica aproximativ 857 de milioane de dolari.
Pentru acest an se apreciaza ca vor fi cheltuite circa 370 de milioane de dolari pentru publicitate online, adica 5,2% din bugetul total de marketing.
Aceasta crestere a atentiei acordate publicitatii pe internet din partea studiourilor vine si pe seama declinului net inregistrat intre 2002 si 2006 de publicitatea de pe canalele traditionale de media, adica pe TV sau