Renault doreste sa abordeze segmentul vehiculelor egologice prin prisma modelelor ieftine, care sa fie accesibile pentru toata lumea, incercand astfel sa dovedeasca faptul ca ecologia nu este doar un moft al celor bogati. Pentru aceasta, francezii au creat un prototip cu emisii reduse, pornit de la cel mai de succes model ieftin de pe piata, Logan.
Prototipul, denumit Logan eco2 va fi pregatit pentru a concura la cursa organizata de Michelin Challenge Bibendum, in Shanghai intre 14 si 17 Noiembrie. Conceptul a fost construit chiar in fabrica de la Pitesti, francezii sustinand ca 8,3% din plasticul folosit provine din reciclari si ca 95% din materiale sunt refolosibile.
Eforturile cele mai importante ale inginerilor s-au canalizat catre propulsor, setat pentru a obtine emisii de dioxid de carbon, situate sub pragul de 100 de grame pe kilometru. Motorul folosit este derivat din cel 1.5 dci, de 85 de cai, recent lansat si pe piata romaneasca. Imbunatatirile tehnice constau in modificarea pistoanelor si a sistemului de combustie, pentru a asigura o ardere mai completa si o lubrifiere sporita. Rapoartele cutiei de viteze au fost de asemenea regandite pentru o tinuta de drum care sa favorizeze consumul optim.
Aerodinamica a fost revizuita prin montarea unei prelungiri flexibile la bara din fata, a unor aparatori la roti si a unui eleron pe portbagaj. Un alt artificiu menit sa imbuntateasca curgerea aerului pe suprafetele Loganului, poarta denumirea de generator Vortex si nu este luat de pe nava lui Picard, cum ati crede, fiind de fapt o suita de mini-canale, ce directioneaza aerul, montate in partea anterioara a plafonului.
Pentru a reduce frecarea cu suprafata de rulare, Logan eco2 Concept este echipat cu pneuri cu o rezistenta scazuta la inaintare Michelin. Sistemul de franare a fost optimizat pentru a oferi distante de franare aproape de specif