Rata de creştere a investiţiilor publicitare pentru mărcile de automobile s-a situat, în ultimii ani, peste rata de creştere a întregii pieţe de publicitate din România Automobilele
Rata de creştere a investiţiilor publicitare pentru mărcile de automobile s-a situat, în ultimii ani, peste rata de creştere a întregii pieţe de publicitate din România
Automobilele reprezintă una dintre cele mai dinamice categorii pe piaţa publicităţii româneşti. În acest an, se estimează că bugetul total alocat pentru publicitatea auto pe mediile tradiţionale (tv, presă şi radio) va atinge 30 milioane de euro.
Spoturile tv pentru mărcile de automobile au început să se îngrămădească în calupurile publicitare mai ceva ca maşinile în Piaţa Universităţii. În perioada 1 ianuarie-31 august 2007, potrivit monitorizărilor Alfa Cont, posturile tv au difuzat 65.149 de spoturi, cu 43% mai mult decât în primele opt luni ale anului 2006. Valoarea brută, calculată la tarifele-listă, s-a situat la 122,54 milioane de euro, cu 48% mai mult decât în 2006. Fireşte, acest buget absorbit de piaţa publicităţii poate să pară fabulos, de aceea trebuie luat cu mari rezerve (discounturi).
Televiziunea rămâne în continuare mediul preferat al producătorilor şi importatorilor auto pentru a-şi comunica ofertele. În perioada monitorizată, ponderea volumului brut de publicitate tv din totalul investiţiilor pentru această categorie se ridică la 84%. Restul "caşcavalului" este împărţit de radio (5,8%), ziare (6%) şi reviste (4,2).
Albert Nica, Executive Creative Director Ogilvy Group România, spune că "dacă înainte de anul 2000, prezenţa mărcilor de automobile era aproape inexistentă pe tv, de câţiva ani încoace nu există marcă auto care să nu aibă publicitate pe televiziune.
Probabil că pentru asta ar trebui să mulţumim domnilor de la Renault care, după ce au cumpărat Dacia, au