Scenografa Adriana Grand este un nume atit in Romania, cit si in
occident. Adriana Grand a absolvit in 1983 Academia de Arte
Frumoase din Cluj. A realizat lucrari de grafica, design publicitar,
scenografie pentru film, teatru si televiziune. Intre 1990 si 1992 a
semnat grafica revistei "Teatrul azi", iar din 1986 pe aceea a unor
volume aparute la edituri precum Kriterion, Albatros, Unitext,
Dacia. A creat imaginea scenica a numeroase montari
prestigioase, texte ale marilor dramaturgi romani si straini, gasind
mereu solutii ingenioase care au atras atentia publicului si a
criticii si a obtinut douasprezece dintre cele mai importante premii
de scenografie. A fost distinsa cu Ordinul Meritul Cultural
in grad de Cavaler. Acum lucreaza la scenografia spectacolelor "Hamlet" si "Desteptarea primaverii" alaturi de directorul de scena Victor Ioan Frunza. Desi programul de lucru din aceste zile este deosebit de incarcat, a avut bunavointa de a acorda un scurt interviu ziarului nostru.
- Avind in vedere ca "Hamlet" se va juca in sala Studio, vom vedea un decor minimalist?
- Decorul, ca atare, va face apel la vechea scena elisabethana si se va constitui dintr-o platforma lemnoasa, rosie, simbolul tragediei dintotdeauna. Pe acest esafodaj vom plasa o realitate destul de apropiata zilelor noastre.
- Costumele vor fi stilizate din cele ale anilor 1600 sau vor fi moderne?
- Costumele, ca si ambianta scenica de altfel, vor fi plasate intr-un trecut apropiat. Elementele regalitatii, specifice acestei piese, vor fi preluate din imagistica monarhiilor constitutionale din Europa contemporana.
- In "Desteptarea primaverii", care sint elementele prin care aduceti in epoca moderna piesa scrisa in 1907? @N_