Friesland, producatorul brandurilor de lactate Milli si Napolact, ar putea vinde anul acesta branzeturi in valoare de aproximativ 40 de milioane de euro, acest segment reprezentand aproximativ 26% din cifra de afaceri totala a companiei.
"Doar vanzarile de branzeturi proaspete reprezinta 12% din rezultatele financiare ale companiei", a declarat Gerbrand de Boer, directorul general al companiei.
Friesland a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri consolidata de 107,1 milioane de euro, in crestere cu 17% fata de anul precedent, cand obtinea 91,1 milioane de euro, iar in prima jumatate a acestui an a obtinut o cifra de afaceri consolidata de 63 de milioane de euro, in crestere cu 16% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.
Chiar si in conditiile in care ritmul de crestere al companiei va ramane constant, in jurul valorii de 15% pana la sfarsitul acestui an, cifra de afaceri a Friesland in acest an va depasi 120 de milioane de euro, ceea ce inseamna ca doar segmentul de branzeturi va aduce companiei aproximativ 40 mil. euro.
Branzeturile detin cea mai mare pondere din vanzarile companiei, aceasta categorie fiind urmata indeaproape de produsele fermentate, cu o pondere de 20% din cifra de afaceri.
Compania Friesland este prezenta pe segmentul branzeturilor doar prin brandul Napolact cu trei tipuri de branza fermentata (Tilsit, Moeciu, Olanda), doua specialitati din branza (Nasal, relansat recent pe piata, Manastur), cascaval (Dej, Sacele, Tarnita, Bobalna), telemea Huedin si branza proaspata de vaci. Producatorul ocupa acest segment si prin cascavalurile comercializate sub brandul Milli si deserturile din branza proaspata Dots, ale caror vanzari reprezinta circa 6% din businessul companiei.
"Toate produsele Friesland sunt comercializate in proportie de 45% prin intermediul lanturilor de magazine, restul vanzarilor