Peste 41% din autoturismele vândute în acest an în România aparţin claselor mini şi mică, o evoluţie care marchează apropierea de tendinţele din Occident, unde aglomerările urbane au reorientat preferinţele clienţilor spre maşini uşor de manevrat prin traficul sufocant. Cu numai câţiva ani în urmă, piaţa autohtonă era dominată autoritar de autoturismele din clasa compactă, acest segment deţinând aproximativ 50% din totalul vânzărilor. Treptat, însă, forţaţi
Peste 41% din autoturismele vândute în acest an în România aparţin claselor mini şi mică, o evoluţie care marchează apropierea de tendinţele din Occident, unde aglomerările urbane au reorientat preferinţele clienţilor spre maşini uşor de manevrat prin traficul sufocant.
Cu numai câţiva ani în urmă, piaţa autohtonă era dominată autoritar de autoturismele din clasa compactă, acest segment deţinând aproximativ 50% din totalul vânzărilor. Treptat, însă, forţaţi de lipsa de spaţiu de pe şosele şi de traficul infernal, şoferii români se orientează către zona vehiculelor de mici dimensiuni. Astfel, dacă în 2005 numai 1,8% din cumpărătorii de maşini optau pentru un autoturism din clasa A (mini), în acest an, ponderea automobilelor de oraş a atins 4%. Cifra este, desigur, modestă, însă, dacă adăugăm şi faptul că peste 48.684 de autoturisme din import, din totalul de 129.245 de unităţi vândute în primele opt luni, fac parte din clasa B (mică), schimbarea devine mai evidentă.
Fără doar şi poate, piaţa românească rămâne tributară ideii că maşina trebuie să aibă un portbagaj cât mai mare. Tocmai de aceea, cele mai vândute modele rămân Dacia Logan, Renault Symbol sau Renault Mégane. O privire mai atentă la datele APIA (Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile) arată clar schimbarea de trend. În perioada ianuarie - august 2007, import