Investitorii germani, primii care au deschis piata romaneasca pentru formatele moderne de comert, s-au dovedit in ultimii doi ani cei mai dinamici jucatori, dupa ritmul de expansiune.
Investitorii germani au batut recordul la deschideri, inregistrand ritmuri de extindere pe piata de pana la 30 de unitati noi pe an. In anul 2005, grupul german Lidl&Schwarz a intrat pe piata cu hipermarketurile discounter Kaufland si a deschis in doi ani 31 de unitati, prin investitii totale de 350 de milioane de euro. La randul sau, grupul Tengelmann din Germania, care a deschis primul magazin al retelei Plus Discount in anul 2005, va ajunge pana la finele lui 2007 la circa 60 de supermarketuri cu politica de discount pe piata locala, prin investitii cumulate de peste 100 mil. euro.
Segmentul discounter-ilor a fost vizat si de Rewe, grupul german prezent in Romania cu retelele Billa, Penny Market si Selgros Cash&Carry. Retailerul si-a adus in Romania divizia de supermarketuri cu discount Penny Market tot in anul 2005, in prezent reteaua numarand 34 de unitati.
Germanii de la Metro Cash&Carry au fost cei care au deschis lista investitorilor straini in comertul cu bunuri de larg consum din Romania, in anul 1996. Astfel, Metro Cash&Carry a fost prima retea internationala de retail care si-a facut aparitia pe piata locala, fiind urmata dupa aproximativ trei ani de o alta companie aprtinand unui grup german, Billa.
Grupurile Metro si Rewe sunt in prezent singurii jucatori din retailul romanesc cu vanzari anuale ce depasesc un miliard de euro.
In ultimii doi ani, Metro a intrat puternic pe segmentul hipermarketurilor cu divizia Real, care numara in prezent noua magazine cu o suprafata totala de vanzare de aproximativ 60.000 de metri patrati, dupa un an si jumatate de la prima inaugurare a retelei.
Compania Real Hypermarket Romania va ajung