Cu două luni înainte de începerea negocierilor pentru spaţiul publicitar din 2008, jucătorii din piaţă îşi pun la punct strategiile de vânzare. Televiziunile pregătesc creşteri de preţ situate între 25% şi 60%, profitând de numărul mare de clienţi care le curtează. Posturile TV sunt preferatele clienţilor de publicitate, care se înghesuie pe spaţiul existent. Motivul invocat de cele mai multe ori este eficienţa televiziunii, care asigură audienţă mare la costuri
Cu două luni înainte de începerea negocierilor pentru spaţiul publicitar din 2008, jucătorii din piaţă îşi pun la punct strategiile de vânzare. Televiziunile pregătesc creşteri de preţ situate între 25% şi 60%, profitând de numărul mare de clienţi care le curtează.
Posturile TV sunt preferatele clienţilor de publicitate, care se înghesuie pe spaţiul existent. Motivul invocat de cele mai multe ori este eficienţa televiziunii, care asigură audienţă mare la costuri reduse. În acest an, televiziunile vor atrage circa 67% din bugetele de publicitate ale clienţilor, arată raportul Media Fact Book, realizat de agenţia de media Initiative. În cifre nete, aceasta înseamnă 325 de milioane de euro, sumă cu 45% mai mare decât în 2006, datorită atât bugetelor semnificative ale clienţilor de publicitate, cât şi tarifelor practicate de posturi. Pentru acest an, publicitarii plasează creşterea preţurilor la punctele de rating (GRP) la circa 30%.
Potrivit lui Laurenţiu Ionete, partener Clir Media, companie care vinde spaţiul pentru Antena 1, Antena 3, Euforia TV şi Telesport, creşterea preţului la GRP la toate posturile TV de care se ocupă a fost de circa 40%. Astfel, la Antena 1 costul mediu al unui GRP a depăşit în acest an 300 de euro, iar la Antena 3 a fost în jurul a 220 de euro. Euforia TV a afişat o medie puţin sub 200 de euro.