Producatorii germani de componente auto, care reprezinta aproximativ 40% din intreaga industrie de profil din tara, au fost printre primii jucatori internationali care au investit intr-o unitate de productie pe teritoriul Romaniei.
De altfel, potrivit estimarilor Agentiei Romane pentru Investitii Straine, germanii sunt in continuare printre primii investitori din domeniu, adjudecand cea mai mare parte a investitiilor totale de un miliard de euro aflate in derulare in 2007 si monitorizate de ARIS.
Afacerile primilor 10 producatori germani de componente auto din Romania au trecut in 2006 pragul de 1 miliard de euro si vor depasi cu siguranta in acest an suma de 1,2 miliarde de euro, chiar si daca vor creste doar cu jumatate din ritmul de 38,5% inregistrat anul trecut.
Acestia nu sunt insa numai primii investitori, ci detin si prima pozitie in topul angajatorilor, cu mai mult de 35.000 de oameni care lucreaza in fabricile din Romania. Companiile germane producatoare de componente auto reprezinta in acelasi timp si o parte importanta a exporturilor din domeniu, care au ajuns in 2006 la 1788 de milioane de euro.
Concomitent cu dezvoltarea pietei si a afacerilor de pe plan intern, costurile de munca si de productie mult mai scazute au determinat producatorii de componente auto sa transfere in Romania productia din unele fabrici din vestul Europei. Astfel, relocarea productiei a devenit o practica comuna a companiilor din industria automotive, care odata cu infiintarea unor unitati de productie in tarile cu economii emergente transfera spre acestea realizarea unor produse cu o valoare adaugata mai mica.
Un exemplu este compania BOS Automotive, care va transfera productia unor componente care momentan sunt fabricate in Marea Britanie. Compania a derulat in 2006 in Romania afaceri de aproape 49 de milioane de euro si estimeaza pentru