Schimburile comerciale ale Romaniei cu Germania au depasit in acest an 6,5 miliarde de euro, cu aproape un miliard de euro peste valoarea importurilor si exporturilor realizate cu Italia, al doilea mare partener comercial al tarii.
Pe langa masini, aparate si echipamente electrice, categorii de produse care detin in prezent cea mai mare pondere in importuri, Germania a adus o parte din know-how-ul celei mai performante industrii din Uniunea Europeana prin investitiile directe realizate pe piata romaneasca de mari companii nemtesti. Printre cei mai importanti investitori germani directi in industria din Romania se numara producatorii de componente auto Draxlmaier, INA Schaeffler, ThyssenKrupp, Leoni Wiring Systems, Continental, companii care au creat zeci de mii de locuri de munca in zonele in care s-au implantat. Cei mai multi au ales la venirea pe piata locatii in vestul tarii, motivatia principala fiind apropierea de granita cu Uniunea Europeana.
Germanii de la Draxlmaier au deschis lista investitiilor straine directe in industria auto romaneasca, in anul 1993. Dupa aproape 15 ani de la intrarea acestora pe piata, germanii si francezii domina industria auto locala, iar afacerile producatorilor de componente auto cu capital german depasesc un miliard de euro.
Germanii au fost deschizatori de drumuri si in comertul din Romania, grupul Metro fiind prima retea internationala de magazine intrata pe piata, in anul 1996. Metro Group este in prezent cel mai mare jucator din comertul romanesc, cu afaceri de peste 1,5 miliarde de euro anul trecut. Un alt sector-cheie al economiei romanesti vizat de germani este cel al utilitatilor, E.ON fiind in prezent printre cei mai mari furnizori de energie si gaze din Romania.
In sectorul financiar-bancar, o companie germana (Allianz) ocupa prima pozitie pe piata asigurarilor, insa in domeniul bancar, nemtii