Gradul de penetrare a asigurărilor in Romănia este incă redus, situăndu-se la 1,7% din PIB in 2006, faţă de o medie de 9% in Uniunea Europeană, potrivit EFG Eurolife, societatea de asigurări a grupul financiar elen EFG Eurobank, acţionar majoritar al Bancpost.
Dacă anul trecut un romăn a cheltuit 103,8 euro pe asigurări, un european a dat de mai bine de 20 de ori mai mult. Mai exact, 2.124 de euro. Iar in timp ce europeanul a investit 1.400 de euro in asigurări de viaţă şi doar 724 in asigurări non-viaţă - asigurări de bunuri - , romănul a plătit numai 15 euro pe asigurări de viaţă şi peste 88 de euro pentru asigurarea bunurilor.
Specialiştii estimează că situaţia se va schimba insă, pentru 2007 ritmul de creştere al pieţei fiind estimat la 25%-30%, ceea ce va duce piaţa la peste două miliarde de euro. Ieri EFG Eurolife şi-a deschis două subsidiare in Romănia: EFG Eurolife Asigurări de Viaţă şi EFG Eurolife Asigurări Generale.
Cele două societăţi işi vor distribui produsele prin reţeaua Bancpost. "Incepem cu produse de protecţie - asigurări de viaţă şi de proprietăţi - ataşate creditelor Bancpost, urmănd să extindem gama de produse cu poliţe de economisire şi investiţie - unit linked - şi cu produse de asigurare dedicate IMM", a declarat Anita Niţulescu, şeful operaţiunilor EFG Eurolife in Romănia.
Gradul de penetrare a asigurărilor in Romănia este incă redus, situăndu-se la 1,7% din PIB in 2006, faţă de o medie de 9% in Uniunea Europeană, potrivit EFG Eurolife, societatea de asigurări a grupul financiar elen EFG Eurobank, acţionar majoritar al Bancpost.
Dacă anul trecut un romăn a cheltuit 103,8 euro pe asigurări, un european a dat de mai bine de 20 de ori mai mult. Mai exact, 2.124 de euro. Iar in timp ce europeanul a investit 1.400 de euro in asigurări de viaţă şi doar 724 in asigurări non-viaţă - asigurări de