Pentru a putea exporta automobilele produse la Craiova, constructorul american Ford va beneficia de sprijinul autoritatilor care vor construi un drum expres, vor reface centura Capitalei si vor moderniza calea ferata.
Reprezentantii concernului american s-au intalnit ieri cu ministrul transporturilor Ludovic Orban pentru a discuta dezvoltarea infrastructurii feroviare din Craiova si imbunatatirea infrastructurii rutiere ce face legatura cu portul Constanta, in conditiile in care Ford a anuntat ca, din productia de la Craiova, 90% va merge la export.
Pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere, autoritatile vor construi un drum expres Craiova-Pitesti care va face legatura cu autostrada Bucuresti-Pitesti. De aici, pentru a face legatura cu autostrada Bucuresti-Constanta, Ministerul Transporturilor va demara lucrarile la soseaua de centura a Capitalei.
"Dupa construirea drumului expres Craiova-Pitesti, aproximativ 400-450 de masini vor fi trasportate zilnic de catre companie pe aceasta ruta", a declarat ieri Orban.
El a adaugat ca tronsonul soselei de centura a Capitalei ce face legatura dintre autostrada A1 (Bucuresti-Pitesti) si A2 (Bucuresti-Constanta) va fi modernizat si extins la 4 benzi.
"Intr-o luna vom da ordinul de incepere a lucrarilor pe doua tronsoane ale centurii Bucurestiului. Centura va fi gata in termen de doi ani. Cand se va da in folosinta uzina Ford, 125 - 175 de camioane vor pleca zilnic din Craiova cu destinatia portul Constanta", a spus Orban.
Centura rutiera in zona de nord a municipiului Bucuresti va costa 123,5 milioane de lei, centura rutiera a municipiului cu pasaj superior peste calea ferata la Otopeni - 15 milioane de lei, in timp ce investitiile pentru completarea centurii rutiere a Capitalei prin construirea sectorului cuprins intre DN7-DN1A, cu patru benzi, vor fi de 17 milioane de lei.