Planurile gândite de top-managerii companiilor intră şi pe mâna angajaţilor proaspăt promovaţi în postura de şefi Responsabili de dezvoltarea afacerilor nu sunt doar top-managerii.
Planurile gândite de top-managerii companiilor intră şi pe mâna angajaţilor proaspăt promovaţi în postura de şefi
Responsabili de dezvoltarea afacerilor nu sunt doar top-managerii. Managerii debutanţi îşi pun şi ei puternic amprenta pe activitatea firmei. Fiind într-un proces de expansiune agresivă, cu multe promovări de personal făcute rapid, reţelele de retail, fie bănci, fie hipermarketuri sunt cele mai sensibile la modul în care proaspeţii manageri îşi îndeplinesc noul rol.
În primele 18 luni, aproape 40% din managerii debutanţi sunt fie concediaţI, fie primesc calificativul nesatisfăcător. Datele provin dintr-un studiu realizat de Manchester Inc, un grup de consultanţă de afaceri din SUA. Cea mai mare problemă a lor a fost eşecul de a construi parteneriate şi muncă de echipă, consideră 82% din cei 825 de manageri de resurse umane care au răspuns chestionarului.
Dezvoltarea explozivă a afacerilor a creat o cerere mare de manageri. Reţelele de magazine se extind rapid, la fel şi băncile. Tot mai multe persoane devin responsabile nu doar pentru propria muncă, ci şi pentru a colegilor. Sunt manageri pentru prima oară. De modul cu care aceştia îşi preiau noul rol depinde într-o bună măsură succesul viitor al companiei.
Adesea, promovările se fac ca o formalitate, se completează o schemă, iar odată ce ea a fost bifată organizaţia aşteaptă rezultate. Rudolf Fedorovici, reprezentantul firmei de consultanţă în resurse umane Advice Human Resources, a remarcat câteva dintre practicile greşite ale promovărilor. Uneori, în situaţii de criză, promovarea se face "la întâmplare", fără criterii stabilite.
Alteori, criteriile sunt greşite. Cel mai vechi în firmă