SiteAudit si Link2eCommerce au prezentat vineri, 28 septembrie 2007, in cadrul evenimentului Gala Premiilor eCommerce, primul studiu de uzabilitate efectuat pe cele 25 de site-uri de comert electronic inscrise in competitia pentru cel mai bun magazin online al anului 2007.
La ultima editie a Galei Premiilor eCommerce SiteAudit si Link2eCommerce au venit cu o noutate pe piata romaneasca de comert electronic, supunand magazinele online la unul din cele mai dificile teste, testul de uzabilitate prin care utilizatori obisnuiti au fost rugati sa indeplineasca trei operatii, normale, pe site-urile inscrise in concurs. Laboratorul de Testare SiteAudit.ro a fost unul din punctele de interes major in cadrul acestui eveniment, proprietarii magazinelor online putand viziona filmele inregistrate si observa care sunt problemele de functionalitate ale site-urilor jurizate. Uzabilitatea este o cerinta obligatorie pentru un site de comert electronic. Un magazin online care nu isi indeplineste menirea de a vinde produse din cauza unei proaste uzabilitati nu se poate numi magazin online, sau site de comert electronic. "Se dezice de scopul pentru care a fost creat, acela de a vinde!", declara Liviu Taloi, consultant la SiteAudit.
Metodologia folosita de SiteAudit este una simpla si nu implica eforturi mari, costuri, din partea clientilor. In esenta este vorba de trei aplicatii software din care cea mai importanta componenta este instalata pe computerul de test, aplicatie ce va inregistra sincronizat mimica si reactiile operatorului de test, miscarile mouse-ului si apasarile de taste, ca si observatiile unei a doua persoane, observatorul, scoruri si marcaje de eroare legate de task-urile pe care trebuie sa le indeplineasca persoana care testeaza site-ul. In cadrul testului efectuat pe cele 25 de magazine online romanesti inscrise la Gala Premiilor eCommerce s-au evident