Dacă vrei să porneşti o afacere, trebuie să eviţi erorile care fac diferenţa între învinşi şi învingători. Dar care sunt cele mai des întâlnite greşeli pe care le fac antreprenorii? Şi există unele cu „specific“ românesc? O mare parte a tinerilor din Franţa răspundeau, într-un studiu realizat anul acesta, că idealul lor este să obţină un loc de muncă în sectorul guvernamental. În România, ideea de reuşită în carieră este diferită. „Un l
Dacă vrei să porneşti o afacere, trebuie să eviţi erorile care fac diferenţa între învinşi şi învingători. Dar care sunt cele mai des întâlnite greşeli pe care le fac antreprenorii? Şi există unele cu „specific“ românesc?
O mare parte a tinerilor din Franţa răspundeau, într-un studiu realizat anul acesta, că idealul lor este să obţină un loc de muncă în sectorul guvernamental. În România, ideea de reuşită în carieră este diferită. „Un lucru pozitiv pe care l-am observat este că românii, în general, au un apetit foarte ridicat pentru pornirea propriilor afaceri“, spune Peter Jansen, fondatorul Bucharest Consulting Group, partenerul Boston Consulting Group în România. Dar de la intenţia sau dorinţa de a porni o afacere şi până la reuşită este o cale foarte lungă, presărată cu greşeli, rateuri sau omisiuni.
Un lucru este cert. Cea mai mare greşeală pe care o fac mulţi dintre cei ce visează să aibă propria lor afacere este că nu reuşesc să treacă de nivelul de analiză, de prospectare şi să facă primul pas. Pe cei care reuşesc să depăşească acest prag îi aşteaptă multe altele, la fel de periculoase. „Cele mai mari greşeli pe care le poate face un antreprenor în perioada iniţială a intrării acestuia în afaceri sunt să aleagă o echipă nepotrivită (de parteneri sau angajaţi-cheie) şi un domeniu de afaceri fără potenţial sau fără oportunităţi. Adică, să intre într-