Compania Romstal, unul dintre principalii jucatori de pe piata echipamentelor sanitare, electrice si de instalatii, a inregistrat in primele opt luni ale anului o crestere de 52% a afacerilor fata de aceeasi perioada a anului trecut, pana la 178 mil. euro.
"Am cunoscut cresteri semnificative pe plan national si international determinate in primul rand de strategia de extindere a retelei de filiale, precum si de dezvoltarea si imbunatatirea sistemului de livrare si distributie", a spus Enrico Perini, presedinte si actionar majoritar al Romstal.
Compania Romstal are capital majoritar romanesc, dar este prezenta si pe pietele din Republica Moldova, Ucraina si Italia, pe care a inregistrat afaceri de 63 de milioane de euro in perioada ianuarie-august. Piata din Romania a asigurat insa circa 65% din cifra de afaceri totala, adica 115 milioane de euro, cu 47% mai mult fata de perioada similara a anului 2006.
"Cred ca ne mai trebuie macar inca cinci sase ani pentru ca ponderea pietei interne sa fie egala cu cea a pietei externe in cifra de afaceri", a spus Perini. Cresterea ponderii pietelor externe in cifra de afaceri a companiei va fi sustinuta si de intrarea pe pietele din Rusia, Bulgaria si Serbia, care va fi realizata pana la finalul anului 2007 sau cel tarziu in primul trimestru din 2008.
"Unul dintre obiectivele noastre pe termen mediu si lung este sa devenim cea mai extinsa retea de distributie de profil din estul Europei. Politica Romstal de a deschide noi francize si de a construi sau achizitiona puncte de vanzare va ramane o constanta a strategiei de extindere", a adaugat Perini. In momentul de fata veniturile cele mai mari de pe pietele externe sunt inregistrate in Italia, insa dinamica de crestere nu este foarte ridicata, piata italiana fiind deja o piata matura.
"Dinamica cea mai mare de crestere pe pietele externe o inregistr