» Cele 6-7 magazine din Capitala care vand skateboarduri au luat avant in ultimul an, o data cu raspandirea in Romania a noilor subculturi ale tinerilor.
» Rulez, Boarder’s, Ollie Boardshop, Base si H2O devin centre de atractie pentru adolescenti, plasandu-se la intersectia intre moda, skateboarding, graffiti, muzica, o atitudine si un lifestyle.
» O tinuta completa, de la sapca la placa, cu tricou, pantaloni, curea si hanorac, ii va costa pe parintii tinerilor alternativi intre 1.500 si 2.000 de lei.
Magazinul Rulez, aflat pe stirbei Voda, nu departe de micul parculet pentru skateboarderi de la Eroilor, exista doar de un an si ceva, dar s-a impus rapid printre adolescentii din Capitala. Rulez aduce placile, incaltarile si sprayurile pe care tinerii le gaseau cu greu pana de curand, iar ei poarta brandul inscrip-tionat pe tricouri si sepci, ca pe un insemn de recunoastere a apartenentei la acelasi club.
Inauntru servesc tineri care nu arata ca vanzatorii obisnuiti, doar cu cativa ani mai mari decat clientelela locului, dar imbracati pe acelasi tipic. O fata cu rasta (coditele impletite à la Bob Marley) imi spune ca cele mai vandute produse sunt sprayurile de graffiti, stivuite pe rafturi in acceasi camera cu skateboardurile. In timp ce eu ma uit dupa haine, doi copii nu mai mari de 12 ani se uita la sprayuri. Niciodata nu e prea devreme sa fii cool, dar, la limita superioara, varsta clientilor rar trece de 20.
Cum arata un tanar skater? Poarta parul ceva mai lung, cu varfurile suvitelor din fata intoarse spre exterior, iesind obraznic de sub sapca patratoasa sau fesul colorat, tricouri largi cu dungi, texte, sau grafica tare, pantalonii lasati, trei sferturi, in carouri sau blugi drepti, cu banda boxerilor pe afara si incaltari butucanoase, cu multe sireturi niciodata incheiate. Marca e esentiala, iar daca n-ai au