» Centura de Nord a Capitalei va costa 1,1 miliarde de euro.
» Constructorul ei o va primi in concesiune pe 25-30 de ani, iar soferii vor plati taxe.
» Startul lucrarilor la Centura de Sud se va da in 2009.
Centura de nord a capitalei, noul inel-autostrada care va inconjura Bucurestiul, va costa 1,1 miliarde de euro. Realizarea ei implica exproprierea a 600 de hectare de terenuri scumpe, detinute de 1.400 de proprietari. Consultantul pentru realizarea Centurii de Nord va fi ales luna viitoare. "Lucrarile la noua centura a Capitalei vor demara in a doua jumatate a anului viitor, urmand ca in noiembrie sa anuntam consultantul pentru concesiunea tronsonului, care va face legatura cu cele doua autostrazi functionale", a declarat Mihai Grecu, directorul general al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNANDR), citat de Rompres.
Autostrada va fi construita si finantata de un constructor care urmeaza s-o primeasca in concesiune pe 25-30 de ani, urmand ca acesta sa fie platit din taxele colectate de la soferi. Centura de Nord va face legatura intre DN1 Bucuresti-Ploiesti, Autostrada Bucuresti-Pitesti si Autostrada Soarelui, asigurand o varianta rapida de ocolire a Capitalei. Ea va avea o lungime de 52,77 km, 40 de pasaje si poduri si sapte noduri rutiere. Centura va incepe de la Autostrada A1 (Bucuresti-Pitesti), va continua spre Buftea, Balotesti, estul aeroportului Henri Coanda, Afumati si va ajunge la Autostrada Soarelui.
CNANDR are ca obiectiv nu numai constructia autostrazii ocolitoare a Bucurestiului, ci si extinderea actualei centuri. Luna viitoare va fi dat ordinul de incepere a lucrarilor pentru doua din cele trei santiere pentru extinderea si completarea actualei centuri a Capitalei la patru benzi pe sens, tot in partea de nord a Capitalei, unde se inregistreaza cele mai mari valori de