Accor Services, cel mai mare emitent de tichete de masa din Romania, estimeaza ca dupa preluarea Hungastro, aprobata de Consiliul Concurentei la jumatatea lunii iulie, detine o cota de piata de 46% si un numar de aproximativ 1.500.000 de utilizatori.
"In urma fuziunii am obtinut doua puncte de lucru care se completeaza reciproc si un total de 1,5 milioane de utilizatori, din care Hungastro a venit cu circa 500.000 de clienti", a declarat Emmanuel Malan, director general al Accor Services.
Preluarea Hungastro a inceput insa in urma cu aproximativ 5 ani si s-a desfasurat in trei etape principale, fiind coordonata de echipa de fuziuni Accor. In prima etapa, Accor a preluat, in 2005, 35% din actiunile Hungastro, valoarea de piata la acea data fiind stabilita la 24 de milioane de euro, potrivit fostului proprietar, Verestoy Atilla. In urmatorul an, compania franceza si-a majorat cota de participare in actionariatul Hungastro la 80%.
"La data primului contact am evaluat compania la 24 de milioane de euro, valoare care a fost apoi majorata la urmatoarele negocieri. In ultima transa, Accor a preluat restul de 20% din actiuni din care 10% imi apartineau. Restul erau detinute de alte persoane fizice", a declarat senatorul Verestoy Atilla.
La data aprobarii de principiu a fuziunii, in luna mai, din actionariatul Hungastro faceau parte Verestoy Attila sr.(10%), Verestoy Attila jr.(2,7%), Accor (50,59%), Societe Fran?aise de Participations et D'Investissements Europeens (35%), Accor Services Participations SAS(1,7%) si Miklos Karoly (0.004%).
Pentru ultima participatie, de 10%, Verestoy a decalarat ca a obtinut aproape 4 milioane de euro, urmand ca investitiile viitoare sa fie realizate in special pe Bursa.
"Situatia politica nu ma incurajeaza sa am activitati in domenii concurentiale si de aceea investitiile mele s-au concentra