In timp ce la Bucuresti se desfasura Festivalul Enescu, peste hotare aveau loc numeroase evenimente in care erau „implicati“ artisti romani, ale caror succese nu au avut insa, din pacate, ecoul firesc in mass-media noastra, desi performantele lor au fost apreciate la superlativ de catre straini. Daca acum toata lumea este „preocupata“ de concedierea sopranei Angela Gheorghiu, inainte de premiera cu Boema de Puccini, la Opera din Chicago, prea putini acorda atentie faptului ca, spre exemplu, mezzosoprana Ruxandra Donose a fost invitata, in prestigiosul Festival de la Glyndebourne, sa sustina 16 spectacole cu Cenusareasa de Rossini (am aplaudat-o, la final de stagiune, si in varianta concertanta oferita la Opera bucuresteana).
Iar in distributiile propuse de Staatsoper Viena pentru Nunta lui Figaro de Mozart (de asemenea, in concert) in turneul din China, Hong Kong, Taiwan, derulat aproape toata luna septembrie, s-au regasit multe nume romanesti, printre care si cel al mezzosopranei Aura Twarowska, marcind astfel prima sa aparitie ca angajata a celebrului teatru liric.
Coincidenta sau nu, ambele soliste s-au format sub indrumarea eminentei profesoare Georgeta Stoleriu, asemeni mezzosopranei Antonela Barnat, care a obtinut recent Premiul III la Concursul de la Malmo sau a sopranei Anda Pop (de la Opera din Brasov) care, desi in urma cu un an a cintat excelent in Carmen de Bizet sau in Faust de Gounod pe scena Operei Nationale, nu a fost considerata… destul de buna pentru a deveni solista a teatrului bucurestean. in schimb, la renumitul Concurs Madama Butterfly (16-22 septembrie), a cistigat Premiul II, atit publicul, cit si comentatorii „simtind“, inca din prima etapa, ca ar merita din plin primul loc. Iar cea mai buna dovada in acest sens este faptul ca a fost imediat invitata sa cinte partitura in Japonia, in ianuarie 2008, in cea mai import