Menţinerea unei afaceri ani de-a rândul şi dezvoltarea ei până la un nivel impresionant presupun multă muncă, tărie de caracter, hotărâre, răbdare şi, mai ales, perseverenţă. Mărturie stă afacerea Helin, începută după Revoluţie, cu o investiţie de numai 8.000 de mărci. Indiferent că este vorba de hotelul de patru stele, de restaurant, de limuzine, de supermarketurile sau de autocarele inscripţionate cu numele firmei, este puţin probabil să mai fie craioveni care nu au auzit încă de Helin. Şirul afacerii ce abia ulterior avea să poarte numele Helin a început acum 17 ani şi a vizat domenii de activitate din cele mai variate. „Am început în 1990, cu o altă firmă - o întreprindere care avea drept domeniu de activitate transportul de persoane în ţară şi străinătate“, a declarat Mircea Stroe, managerul general al afacerii. Acesta a afirmat că investiţia iniţială a fost de 8.000 de mărci (provenite din vânzarea a două maşini) într-un microbuz de 20 de persoane achiziţionat din Germania. Un an mai târziu, Mircea Stroe s-a lansat în comerţ - a deschis un magazin de haine pe strada Olteţ, care nu a avut însă o viaţă prea lungă. Activitatea de comerţ s-a reorientat însă repede către domeniul alimentar. „În 1992 am preluat o staţie de autobuz pe care am modernizat-o şi de o parte şi de alta a ei am înfiinţat două chişcuri cu produse alimentare şi nealimentare“, a afirmat Mircea Stroe. După acest model, în următorii ani a urmat modernizarea şi a altor staţii de autobuz (la Spitalul Militar, la Ciupercă).
Ascensiunea firmei Sub denumirea Helin, firma şi-a început activitatea în 1994 şi Mircea Stroe a avut în continuare succes în afaceri. Astfel, în 1995 a înfiinţat un depozit angro de produse alimentare şi nealimentare. Tot atunci a apărut în Craiova şi supermarketul Helin. „Prin activităţile de comerţ, firma a avut o dezvoltare rapidă. Astfel, în 1996 aveam deja şapte d