Românilor le place să fie la modă, să mănânce bine şi să vadă un film, dar nu scapă ocazia să se plimbe printre vitrine, chiar dacă au sau nu ceva de cumpărat.
Are chef de distracţie, cumpărături, mâncare bună şi, nu în ultimul rând, să vadă un film, toate în acelaşi loc, cu o varietate cât mai mare. Acesta ar fi, în câteva cuvinte, portretul-robot al consumatorului de mall bucureş tean, pe care se vor lupta să-l atragă şi noile centre comerciale.
În timp ce managerii actualelor malluri spun că se bucură de vizita clienţilor de toate vârstele, cei care se pregătesc să intre pe piaţă au un target clar: îl caută pe „Popescu între 20 şi 40 de ani care, preferabil, este femeie“.
De bază: haineleşi restaurantele
Peste 100.000 de clienţi trec zilnic pragul celor trei magazine tip mall existente în Capitală. Până în 2010, oferta de spaţii comerciale se va tripla - numai în 2008 vor fi deschise şase malluri, care vor aduce pe piaţă o suprafaţă de cumpărături aproape de două ori mai mare decât cea existentă. Cu ce arme se vor bate centrele comerciale? „Veteranii“ din domeniu pe această piaţă spun că secretul succesului este combinarea mai multor factori.
Locul în care se află magazinul este foarte important, urmat de managementul afacerii şi strategia de preţ. „Noi ne bazăm foarte mult pe varietate. Vom avea zeci de magazine de haine şi nu mai puţin de 12 magazine de pantofi“, a declarat Ali Ergun Ergen, Retail Administrator& Development Manager Baneasa Developments. Distracţia este un alt punct important, promovat deja de actualele malluri, dar care urmează să fie exploatat şi îmbunătăţit în viitor.
„Avem unul dintre cele mai mari cinematografe, sală de bowling, centru de fitnes şi cazinou electronic. Astfel, oamenii pot petrece timpul în mall nu doar pentru cumpărături, ci şi pentru a se recrea“, e