Exista unele adevaruri universal valabile, indiferent de context: sefii, chiar si cei cu o fata umana, vor opera intotdeauna conform mentalitatii "Arbeit Macht Frei" (in ceea ce-i priveste pe subordonati), femeile, chiar si cele intelepte, vor c
Ultimul adevar a devenit tot mai evident dupa ce industria orologera a scapat de simptomele otravirii prin quartz, "boala" care ar fi putut sa-i fie fatala, iar in ultimii ani se bucura de o renastere si o dezvoltare fabuloase.
Cu toate acestea, monopolul aparent de nezdruncinat al elvetienilor in domeniul ceasurilor mecanice, inovatoare, cu multe si mari complicatii, este disputat de un jucator la care nu multi s-ar fi asteptat - un orasel din fosta RDG, unde s-a nascut una dintre cele mai cautate marci ale momentului: Glash? tte Original.
"Ce-i drept, in urma cu 13 ani (cand marca a fost relansata), era destul de greu sa vinzi ideea de ceasuri de lux germane, dar situatia s-a schimbat radical in ultimii ani", spune Dr. Frank Muller (foto), presedintele Glash?tte Original.
De fapt, marca isi traseaza originea in 1845, cand Ferdinand Adolph Lange si Gustav Bernard Gutkaes au fondat prima manufactura in Glash?tte, o asezare specializata pana atunci in minerit. Dupa cel de-al doilea razboi mondial, manufactura a fost gestionata de sistemul socialist, care insa le-a ingaduit maestrilor ceasornicari sa-si exercite meseria nestingheriti. Cu toate acestea, accentul era pus pe ceasuri care sa poata fi purtate de "orice cetatean", astfel incat caracterul exclusivist, de marca de lux, a putut fi adoptat de-abia dupa caderea Zidului, cand compania a renascut (brandul a fost initial cumparat de un om de afaceri german, iar apoi de Grupul Swatch).
In prezent, Glash?tte Original nu fabrica mai mult de 8.000 de ceasuri pe an, "pentru ca dorim sa ne pastram caracterul exclusivist, dar si pentru c