Afacerile comercianţilor au avut creşteri spectaculoase, cu toate că, de regulă, în lunile de vară vânzările ating cote scăzute Experienţa ultimilor ani a arătat că, în zilele
Afacerile comercianţilor au avut creşteri spectaculoase, cu toate că, de regulă, în lunile de vară vânzările ating cote scăzute
Experienţa ultimilor ani a arătat că, în zilele caniculare, vânzările magazinelor cu produse alimentare şi nealimentare scad faţă de mediile lunare.
În august 2007 s-a întâmplat însă contrariul: comercianţii care vând alimente, băuturi şi tutun au avut o creştere de aproape 60% a vânzărilor faţă de aceeaşi lună din 2006, iar cei care vând mărfuri nealimentare au înregistrat creşteri de peste 10%.
Per total, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul, cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete, a crescut cu 15,9% în luna august 2007 faţă de luna precedentă şi cu 33,7% faţă de luna corespunzătoare a anului 2006.
Potrivit datelor comunicate, ieri, de Institutul Naţional de Statistică (INS), în perioada 1 ianuarie-31 august 2007, comparativ cu perioada corespunzătoare din anul precedent, s-a înregistrat o creştere cu 15,2 la sută a volumului cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul.
Avansul comerţului nu înseamnă creştere economică!
La produsele alimentare, băuturi şi tutun, comercianţii au consemnat o creştere cu 25,1% a cifrei de afaceri în luna august 2007 comparativ cu luna anterioară, iar la produsele nealimentare vânzările au crescut cu 6,9 la sută în aceeaşi perioadă.
Radu Crăciun, analist-şef al ABN Amro Bank, precizează că datele privind evoluţia comerţului cu amănuntul trebuie interpretate cu precauţie: "Dacă ne uităm la ce se întâmplă în acest an, creşterea comerţului s-a situat sub nivelul din 2006.
În plus, poate apărea o volatilitate a raportărilor lunare". Altfel spus,