Retailerul de produse IT, electronice si electrocasnice Flamingo International isi va relansa pana la sfarsitul acestei luni operatiunile de vanzari prin internet, avand in vedere sa obtina pana la sfarsitul lui 2007 venituri de 1-2 milioane de euro din retailul online. Solutia actuala de vanzari online va fi complet inlocuita de o platforma soft furnizata de compania IBM Romania, respectiv IBM WebSphere Commerce.
Investitia in implementare, training, promovare si suport pentru platforma de vanzari online pe cele patru site-uri comerciale ale companiilor din grupul Flamingo International va atinge 0,5 mil. euro pana la sfarsitul anului.
Jiri Rizek, presedintele Flamingo, spune ca in ciuda "aparentelor contradictii", intrarea unui jucator din retailul clasic precum Flamingo pe retailul online nu va crea probleme companiei, ci dimpotriva.
"Nu exista nicio contradictie intre operatiunile de retail clasic si cele de retail online. Am asistat la asemenea discutii si la companiile pentru care am lucrat anterior, unde s-a pus problema cum vor putea functiona retailul clasic cu cel online, daca va fi sau nu competitie interna etc. Este adevarat, pentru unii clienti va fi, dar exista grupuri mari de clienti care nu intra pe internet, dar si un grup mare de clienti care acum cumpara doar online", a declarat pentru ZF Jiri Rizek.
El spune ca in unele cazuri preturile afisate in magazinul online vor diferi de cele din magazinele "clasice". "Spre exemplu, daca vrei sa vinzi foarte repede niste produse, online-ul este un canal de vanzari relativ low-cost care te poate ajuta sa golesti rapid un depozit", spune Rizek. El sustine ca retailerul va incerca sa profite de reteaua nationala de magazine a grupului si de faptul ca brandurile Flamingo, Flanco etc. sunt cunoscute pe piata pentru a impulsiona vanzarile online. "Avem branduri puternice care pot fi e