Importurile de automobile si-au mentinut ritmul de crestere la peste 53% in primele opt luni ale anului, in conditiile in care Dacia, principalul constructor autohton, a inregistrat o scadere a cotei de piata sub pragul de 30%.
Ritmul de crestere al importurilor de autoturisme a inregistrat la nivelul primelor opt luni ale anului o usoara scadere, la 53,2%, in comparatie cu primele sapte luni, cand ritmul atingea nivelul de 53,3%, potrivit Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Autovehicule (APIA).
In perioada Salonului Auto de la Bucuresti, datorita evenimentului vanzarile de automobile ar putea creste cu pana la 10%, potrivit estimarilor lui Catalin Gavra, directorul general al Romcar, importatorul Ford pe piata locala.
Vanzarile de autovehicule noi (autoturisme si utilitare) au accelerat la nivelul primelor opt luni la aproape 26%, in comparatie cu 23,3% in perioada ianuarie-iulie. Valoarea este insa sub nivelul de 41,7% inregistrat in 2005, an in care importurile au marcat o crestere de 75,5%.
Numarul automobilelor autohtone comercializate a scazut cu 5% in primele opt luni, in comparatie cu 7,1% in primele sapte luni.
Dacia ramane in continuare pe prima pozitie din punctul de vedere al vanzarilor dupa opt luni, dar pierde 1,3% din cota de piata, scazand la 29%. La sfarsitul anului trecut Dacia detinea o cota de 36,3% din volumul total de autovehicule comercializate pe piata interna.
Opel urca patru pozitii in clasamentul celor mai bine vandute autovehicule. Vanzarile de autoturisme ale diviziei germane a General Motors s-au apreciat la 2.212 unitati in august, depasind cu aproape 100 de unitati pe cele ale Volkswagen.
Ford a inregistrat o crestere de aproape 60% in primele opt luni ale anului, in comparatie cu acelasi interval al anului trecut, in conditiile in care vanzarile din august au scazut cu 1