Piata accesoriilor auto electronice pentru autoturisme a cunoscut in ultimii doi ani o crestere puternica, astfel incat produsele incluse in acest segment vor aduce retailerilor specializati venituri totale estimate la aproape 60 mil. euro in 2007.
Cea mai mare rata de crestere o inregistreaza inca sistemele de orientare prin satelit (GPS), care in urma cu doi, trei ani incercau timide piata din Romania. Au fost promovate de pasionati, care le-au adus mai intai personal din afara granitelor si care le-au promovat printre prieteni si apoi pe forumuri. In acel moment utilizatorii intampinau foarte des probleme cu aplicatiile software rulate pe aparate si cu hartile, care nu ofereau prea multe detalii mai ales pentru tarile din centrul si estul Europei.
Piata a cunoscut o apreciere insemnata in conditiile in care conducatorii auto au manifestat o cerere din ce in ce mai mare pentru ehipamentele care ii scutesc de manevrarea unei harti in timpul sofatului sau de opriri in zone necunoscute pentru a cere informatii.
Acum valoarea pietei se dubleaza de la an la an, incat in 2007 importatorii se asteapta la vanzari de 10 milioane de euro, ceea ce reprezinta un ritm de crestere mai mult decat dublu fata de valoarea inregistrata anul trecut. "Estimam o piata de aproape 10 milioane de euro, care va creste cu 80% fata de 2006, iar in structura vanzarilor ne asteptam ca dinamica cea mai mare sa o inregistreze produsele din segmentul middle end ( cu un pret usor peste medie - n. red.), precum Nuvi 250", a declarat Bogdan Condurateanu, directorul Sheba Distribution, reprezentantul local al producatorului Garmin.
Potrivit jucatorilor, concurenta s-a facut simtita rapid astfel incat piata locala a fost invadata in ultimele luni de solutii chinezesti precum Mio sau Myguide, care au preluat rapid o importanta bucata din segmentul aparatelor cu p